RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
6.30-8.15
- zabawy swobodne w sali indywidualne lub
w zespołach w tym: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, gry stolikowe - rozmowy indywidualne (okolicznościowe, zaplanowane), praca z dzieckiem zdolnym, praca kompensacyjno – wyrównawcza, stymulująca, profilaktyczna indywidualna lub w małych grupach, w tym rozwijająca percepcję słuchową, wzrokową, grafomotorykę
- zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci: ruchowe, ze śpiewem, przy muzyce, integrujące grupę, badawcze, twórcze, konstrukcyjne oraz obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
w sali, poranne planowanie dnia
8.15-8.30
- ćwiczenia poranne/poranna zabawa ruchowa
8.30-9.00
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- I śniadanie
- czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
9.00-10.00
- zajęcia wychowawczo – dydaktyczne w różnych sferach aktywności dziecka (językowej, społecznej, matematycznej, przyrodniczej, muzycznej, ruchowej, plastycznej, technicznej, teatralnej, zdrowotnej)
10.00-10.30
- zabawy swobodne w sali indywidualne lub w zespołach, w tym: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne
10.30-10.45
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- II śniadanie
- czynności porządkowe, zabiegi higieniczne
10.45-12.30
- pobyt na powietrzu, w tym: zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, zabawy swobodne, badawcze, spacery, wycieczki, gry terenowe
- zajęcia dodatkowe
- zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci
12.30-13.30
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- obiad
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
13.30-15.30
- relaksacja – muzykoterapia, bajkoterapia, zabawy relaksacyjne, gimnastyka relaksacyjna, ćwiczenia relaksacyjne
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym
- zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela doskonalące wiadomości i umiejętności, rozwijające kompetencje dzieci, w tym: językowe, ruchowe, badawcze, twórcze, plastyczne, konstrukcyjne, gry dydaktyczne,
z uwzględnieniem pomysłów dzieci, zajęcia indywidualne korekcyjno-wyrównawcze, zabawy i gry językowe
15.30-15.45
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
- podwieczorek
- czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
15.45-17.00
- zabawy swobodne w sali indywidualne lub pod kierunkiem nauczyciela, w tym: ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, prace porządkowe, czynności organizacyjne, w tym podsumowanie dnia i planowanie dnia następnego