RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU

6.30-8.15

  • zabawy swobodne w sali indywidualne lub
    w zespołach  w tym: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, gry stolikowe
  • rozmowy indywidualne (okolicznościowe, zaplanowane), praca z dzieckiem zdolnym, praca kompensacyjno – wyrównawcza, stymulująca, profilaktyczna  indywidualna lub w małych grupach, w tym rozwijająca percepcję słuchową, wzrokową, grafomotorykę
  • zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci: ruchowe, ze śpiewem, przy muzyce, integrujące grupę, badawcze, twórcze, konstrukcyjne oraz obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe
    w sali, poranne planowanie dnia

 

8.15-8.30

  • ćwiczenia poranne/poranna zabawa ruchowa

 

8.30-9.00

  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
  • I śniadanie
  • czynności porządkowe, zabiegi higieniczne

 

9.00-10.00

 

  • zajęcia wychowawczo – dydaktyczne w różnych sferach aktywności dziecka (językowej, społecznej, matematycznej, przyrodniczej, muzycznej, ruchowej, plastycznej, technicznej, teatralnej, zdrowotnej)

 

10.00-10.30

  • zabawy swobodne w sali indywidualne lub w zespołach, w tym: tematyczne, manipulacyjne, ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne

 

10.30-10.45

  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
  • II śniadanie
  • czynności porządkowe, zabiegi higieniczne

 

10.45-12.30

  • pobyt na powietrzu, w tym: zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, zabawy swobodne, badawcze, spacery, wycieczki, gry terenowe
  • zajęcia dodatkowe
  • zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci

 

12.30-13.30

  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
  • obiad
  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne

 

13.30-15.30

  • relaksacja – muzykoterapia, bajkoterapia, zabawy relaksacyjne,  gimnastyka relaksacyjna, ćwiczenia relaksacyjne
  • zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  • zabawy prowadzone pod kierunkiem nauczyciela doskonalące wiadomości i umiejętności, rozwijające kompetencje dzieci, w tym: językowe, ruchowe, badawcze, twórcze, plastyczne, konstrukcyjne, gry dydaktyczne,
    z uwzględnieniem pomysłów dzieci, zajęcia indywidualne korekcyjno-wyrównawcze, zabawy i gry językowe

 

15.30-15.45

  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne
  • podwieczorek
  • czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne

 

15.45-17.00

  • zabawy swobodne w sali indywidualne lub pod kierunkiem nauczyciela, w tym: ruchowe, konstrukcyjne, plastyczne, prace porządkowe, czynności organizacyjne, w tym podsumowanie dnia i planowanie dnia następnego